torsdag 14 juli 2011

Dumpa lösnaglarna!

Jag läste precis ett inlägg på en blogg jag följer. Den skrivs av en nagelsalong. Om jag ska förklara kortfattat så fick de in en kund som hade använt lösnaglar. Klistrat på, rivit bort. Klistrat på, rivit bort. Resultatet?


Jag har inte använt lösnaglar på ca två år. Och jag märker verkligen hur mycket bättre mina naglar har blivit. De växer snabbare och håller bättre. Jag slutade med lösnaglar för att jag visste att det sliter mycket på naglarna och jag bestämde mig för att ta hand om mina riktiga istället. Nu när jag läser detta inlägg är jag väldigt glad att jag slutade. Nog visste jag att det sliter, men att det kunde bli såhär allvarligt hade jag inte en aning om.

Det jag vill säga med detta inlägg är alltså att dumpa fejknaglarna och satsa på de äkta! Och om du har lösnaglar, slit inte bort dem. Använd lösnagelremover. Jag vet att det känns ovärt, men gör det för dina naglars skull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar